söndag 4 september 2011

Helgen







 I lördags var jag "friidrottsmorsa" & sprang fram & tillbaka mellan stora K & mellan I:s tävlingar. Jag har hejat, hämtat vattenflaskor, spikskor & annat som behövs göras i "serviceteamet". Hann också med att gå en långpromenad med lillhunden  & lilla M plockade sommarblommor som gör en sista suck.. Stortjejerna hade en lyckad dag & slog personliga rekord. 4,81 i längd för stora K & bla 1,32 för mellan I i höjd. Fantastiskt tycker jag då hon inte är mer än drygt 1,40 lång. Fast jag missade hela dramat då jag mest sprang efter en tvååring med mycket spring i benen... På kvällen fick tjejerna mat från snabbmatskedjan medan mannen & jag åt lchf-inspirerat. Med bara kött, sallad bönor & sås.Vi behövde inte åka så kristligt tidigt på friidrottstävlingarna. Så jag hann med att först duscha kallt & sedan göra ett yogapass (för hjärtat). Så härligt & välbehövligt! På fredagskvällen var jag så trött att yoga fanns inte på kartan.
 
Idag var hela familjen i skogen & plockade svamp. Vi hittade gula kantareller & svart trumpetsvamp. Mums. Familjeidyllen utbyttes dock till drama mellan I trampade i ett jordgeting bo. Hon hade en hel svärm med arga jordgetingar efter sig & fick 8 stick. Lillhunden försökte varna henne & skällde när hon var på väg mot boet. Men då var det redan försent. Gråt & tandagnisslan men som tur var gick det bra förutom att betten blev röda & onda. Far i huset är allergisk mot getingar.. Nu ligger mellan I:s jacka kvar i skogen då det var en hel svärm runt den när vi kollade så vi får försöka hämta den en annan dag...Blev i alla fall svampmackor & en riktigt god svamppasta med grädde & parmesan ost. Perfekt med en vegetarisk rätt som alla i familjen gillade..!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar