måndag 19 september 2011

Yoga vecka 37

Det har varit en hyfsad yogavecka. Två långa & fokuserade pass & tre kortare & ofokuserade pass. Det får duga eftersom lilla M har varit sjuk & gnällig.. = 5 st
Helgen var bra på alla sätt & vis med långpromenader & både sol & regn. Ändå så har mitt humör inte varit så bra. Kanske det är hormonerna som ställer till det, ett ständigt återkommande ämne här på bloggen.. Eller att jag är trött då lilla M har varit gnällig & det är BARA mamma som duger. Tänker att det faktiskt har varit en del stress & press på sistone & det kommer naturligtvis ikapp mig när allt lugnar ner sig lite. Troligtvis är det en kombination av alltihop. Jag vill vara lugn, nöjd, glad, tacksam & närvarande här & nu. Hi hi, jag hör själv hur det låter, jag är ju inte mer än en människa..
Ikväll ska jag vara vikarie på ett ashtangayogapass.. Oj oj känns lite pirrigt då jag inte lever "ashtangaliv" längre. Men många års aktivt ashtangayoga sitter säkert kvar i minnet & kroppen.. Var tvungen att sjunga inledningsmantran för mig själv i bilen & ja det sitter i ryggmärgen..  Vande gurunam charanaravinde sandarsita svatma sukhavabode..osv

2 kommentarer:

  1. Tycker massor, massor av ashtangans mantran och sjunger dem ofta i bilen :)

    Känner igen mej i det du skriver om hormoner och att kroppen så tydligt visar när livet inte är så balanserat som man önskar. Tycker ändå det är fint att vi uppmärksammar det och är medvetna om vad som sker både utanför och inuti oss. Sen får vår yoga finnas där som en röd tråd, ävenom det kan vara en liten fnurra på tråden ibland. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja min kropp är ganska högljudd & snabb att säga till om det är obalans... Hi hi en fnurra på vår fina röda yogatråd.. Härlig metafor. Kram!

    SvaraRadera