onsdag 11 januari 2012

Håll i hatten

nu är det vardag igen. Blir mörkrädd när jag tittar i kalendern & ser alla träningar som stortjejerna har i veckan. Många dagar som man får hämta på dagis, hem & sedan direkt skjutsa iväg på träning. Sen är det allt annat som man måste (& vill) klämma in under kvällarna. Laga god & nyttig mat (prio 1 hemma hos mig). Gå ut med hunden. Hämta någon på träning & kanske skjutsa nästa... Läsa bok & natta lilltjejen. Plocka ordning lite i röran. Tvätta. YOGA. Vill även gärna dricka te & kolla på tv en liten stund, uttagningen till mästerkocken är kul, tur att det finns play. När man sedan rasar i säng är man glad om man orkar ögna igenom några sidor i boken.. Men det blir vad man gör det till. Det är härligt med fart & fläkt & barn med intressen:-)..

2 kommentarer:

  1. Ojojoj, ja full rulle blir det med barn. Inte så mycket här ännu men tillräckligt för en lättstressad människa som mig.
    Du påminner mig dock om något viktigt som jag försöker jobba med varje dag och det är att "allt blir vad man gör det till". Det är kanske inte hela världen om man inte får läsa det där kapitlet man längtat efter hela dagen, åtminstone inte om man varit närvarande under dagen när man lekt med sina barn, druckit sitt te eller lagat mat. Ändå är det där i dilemmat ligger. Det är så lätt att sväva iväg och ha tankarna på annat.
    Tack för att du hjälper mig att stiga in i nuet igen! :)

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir av din långa kommentar! Sticker inte under stol med att jag blir trött. Men i somras låg jag sömnlös när jag tänkte på alla vardagsaktiviteter under hösten. Men när väl hösten var där så flöt det på bra. Så dumt att ta ut oro i förväg. Tror säkert att hockey-föräldrar har ännu mer bestyr än vi:-). Dessutom hjälper min yogadisciplin mig att det är viktigt att lägga tid på mig själv.. Kram

    SvaraRadera