tisdag 3 januari 2012

"Maya-yoga"

Tanken var att jag skulle prova lite olika kriyas under julledigheten för att sedan välja ut en. Istället började jag att läsa i Maya Fiennes bok Yoga for real life igen och fastnade för övningar för rotchakrat. Först uppvärmning a la Maya och sen övningarna. Så jag fortsätter att fightas med frog pose:-). Men känns så mycket bättre, börjar känna att träningen har gett resultat. Igår somnade lilltösen tidigt, jobbigt att börja dagis igen. Så då passade jag på att yoga en annan kriya till Mayas dvd. Ibland är det härligt att få lite input med en lärares röst.

2 kommentarer:

  1. Nu är jag nog bara tvungen att göra lite Maya-yoga endera dagen! Precis som du säger är det härligt med input, om än så bara via en dvd. Tycker också det är så skönt att själv slippa hålla koll på timern, utan bara få följa en röst. Sat Nam.

    SvaraRadera
  2. Ja det är fint med Maya-yoga:-). Gillar bäst att yoga själv men känns som Maya ger mig en spark där bak, att ge lite extra.. Din förtjänst, Nina. Tack & Kram

    SvaraRadera