söndag 22 januari 2012

Prova på yoga, magsjukan & barnkalas..

Igår var det prova på pass på yogashalan. Fjorton förväntansfulla nybörjare var med på mitt pass. Varmt & lite trångt men mysigt. Kul att få berätta om & visa det man brinner för. Kanske några nya kommer att halka in på yogans väg.. När jag kom hem hade mannen storstädat & stackars mellan I hade fått magsjukan. Till Stora Ks besvikelse fick vi ställa in hennes födelsedagsmiddag med släkten. Mellan I mådde dåligt hela kvällen & jag fick springa & tömma hinken vid hennes säng.. Idag är hon bättre men det känns lite som en tickande bomb här i huset, kommer någon mer att bli smittad??

En gammal bild på finaste shalan. Nu finns det en liten lokal till med försäljning, ger mer plats i shalan.
Idag var lilla M bjuden på sitt första födelsedagskalas som var på hennes dagis. Lockar i håret & finaste klänningen. Jag fick vara med hela tiden för hon ville inte vara där själv. Det var våfflor med grädde & sylt, disco med discokula, lekar & fiskdamm. Nu är vi ganska trötta. Hoppas på att jag orkar med lite yoga & studier innan det är dags att krypa till kojs..

2 kommentarer:

  1. Mysigt med prova på yoga, speciellt på något sätt att inviga nya yogisar i yogans underbara värld. Min fjortis lämnar snart fjortis åldern, men hon förklarade för mig att fjortis kan man vara hur länge som helst i livet för det sitter mellan öronen ;) (hon menar att hon inte har fjortis mentalitet alls )

    SvaraRadera
  2. Vet inte om min fjortis har fjortismentalitet.. men hon fyllde 14 så det kanske kommer... :-). Ja härligt med invigning i yogans underbara värld. Fint formulerat!

    SvaraRadera