tisdag 10 januari 2012

Målet

I vanliga fall brukar jag alltid göra en målbild för det nya året. Kanske klippa ut lite bilder på det jag önskar mig, skriva ledord & förhoppningar. Så hade jag också tänkt göra för i år. Men jag kommer hela tiden tillbaka till den här känslan att jag vill att framtiden ska vara som ett oskrivet blad. Jag vill inte heller reflektera bakåt så mycket. Vill mer vila i den här stunden som är just nu & känna att den liksom är ljus, blank & tom. Svårt att förklara mer en känsla. Som igår kväll då jag satt ensam i ett mörkt kök, drack en kopp te, tittade på snöflingorna som dalade ner utanför fönstret & bara njöt av nuet, av varje andetag, av att finnas till..

3 kommentarer:

  1. De oskrivna bladen är värdefullare än vi tror. Nuet är allt vi behöver! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att läsa, jag känner precis som du. Jag är bara nu. Och jag orkar eller vill inte riktigt formulera mig just nu, varken bakåt eller framåt. Kram

    SvaraRadera