söndag 15 januari 2012

Seg & trög

kan man sammanfatta min helg. Ingenting inbokat och jag tyckte verkligen att det skulle bli skönt. Men jag har bara känt mig seg & trög.. Tänkte på det när jag var ute & gick idag, svoops så trampade jag på en isfläck under snön & hamnade på rygg som en sköldpadda. Kunde inte låta bli att skratta. Det var ett effektivt sätt att komma tillbaka till här & nu. Inte gå runt att tänka en massa ofördelaktiga tankar...
Har ändå hunnit med en del positiva saker som: Frukost med turkisk yoghurt, honung, hallon & hackade hasselnötter.. Långa promenader. Städning av mannens & min garderob & även lilla M:s garderob.. Gjort ganska oinspirerad yoga.. & meditation. Tittat på Bridemaids.. Pluggat lite Medicinsk grundkurs.
Fint väder!!

Lilla M:s nystädade garderob

Lyxig frukost..

3 kommentarer:

  1. Åh, det blir Bridesmaids hos oss ikväll :)
    Har ni ingen snö alls? Blir lite smågrön av avund... vi fick massor förra veckan och nu känns det hopplöst länge till våren - fast rosiga kinder får man ju ute åtminstone!

    SvaraRadera
  2. Vilken vårbild! Och jag har också känt mig oengagerad den här helgen, men städade ändå hela dagen igår... plötsligt har man gjort något. Kram

    SvaraRadera
  3. Ser nu att det ser ut som en vårbild:-). I lördags fanns det ingen snö alls men idag har det kommit lite på förmiddagen. Just det Annika, plötsligt har man gjort något fast inte lusten fanns där.. Men jag borde bli bättre på att bara vara, & vila. Kram

    SvaraRadera