torsdag 29 mars 2012

En dag i taget, en dag i taget. Det ordnar sig!

Har jag som mitt lilla mantra om mitt monkeymind sätter igång att oroa sig.. Uppe med tuppen på yogamattan, hoppas det har blivit en vana! Fast precis som förra gången så är det dags för ladies holiday när jag ska fokusera på Sat Kriya, ingen bra kombo. Gjorde den bara i tre minuter med långa djupa andetag istället. 
Igår tog jag en långpromenad med lillhunden efter hämtning på dagis & skjutsning på träning. En härlig men ganska lerig tur i skogen. Dessutom passade lillhunden på att jaga ett andpar i en damm med väldigt brunt vatten. Dom blev nog inte så rädda för lillhunden simmar inte så snabbt. Hade funderat ett tag på att tvätta lillhunden med schampoo, nu behövde jag inte fundera längre om man säger så... Hon åkte rakt in i duschen när vi kom hem:-).

5 kommentarer:

  1. Men hur är det i KY, gör man kriyas fast man har mens?? För övrigt gör du rätt tror jag, en dag i taget egentligen allt vi kan göra. Kram och fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag vet inte riktigt hur det är i KY. Men det är läxan i medicinska yogan som jag gör nu och den är så mjuk och lugn, börjar med 11 min liggande långa djupa andetag och så två mjuka övningar efter den så jag tycker det är ok.. Skillnad i ashtangan tex då man anstränger sig.. Kram och trevlig helg

      Radera
    2. Jo, kriya även vid mens - men med modifikationer. Ingen eldandning, inga kroppslås och istället för tex. stretchpose (http://yogajona.se/en/wp-content/uploads/2010/06/Stretch-Pose1.png) kan man bara ligga i Savasana eller jobba med ett ben uppe åt gången (beroende på hur man mår osv). Rekommenderas inte heller skulderstående i KY vid mens eller överlag "uppochner-positioner". Då vilar man istället.

      Radera
    3. Tack Nina, skönt att ha experter inom räckhåll:-). Kram

      Radera
  2. Ah, då förstår jag. Kram!

    SvaraRadera