söndag 4 mars 2012

Helg & Meditationen

I fredags kväll fick jag lite egentid, lilla M hade somnat, stora K stängde in sig på sitt rum & resten av familjen var på hockey. Passade på att meditera i 31 minuter vid datorn med Snatams instruktionsfilm.Tankarna snurrade omkring & helt plötslig kom så mycket minnen. Jobbiga situationer under mitt liv, när jag var liten, tonåring & vuxen blinkade förbi samtidigt som jag sjöng mitt mantra. I slutet av meditationen kom en minnesbild hur jag satt på kökssoffan hos min farmor & farfar. Jag kände så otroligt mycket kärlek att rösten stockade sig & tårarna rann nerför kinderna. Dom älskade verkligen mig tänkte jag & det kändes lite som om saker föll på plats, en insikt. Efter meditationen kändes det bra och som "vanligt" igen. Tittade på Skavlan och blev imponerad av gästerna.
Annars har helgen innehållit: två långa skogsrundor med lillhunden & vi joggade korta stunder under promenaden. Kändes bra! Middag & melodifestival hos goda vänner. Badhuskalas för alla tjejer i Mellan I:s klass.

4 kommentarer:

  1. Så kraftfullt. Och fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja så fint!
    Jag hämtar också kraft hos farmor och farfar...fast de inte finns längre.
    Precis som du säger; de älskade verkligen mig.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  3. Vad vackert! Blir berörd av att läsa här idag. Det är så underbart med dessa insikter som kommer över oss titt som tätt.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja det var härligt att meditationen gav en sådan gripbar effekt just då. Annars har det mest varit ont i armarna och inte så mycket mer. Kram

    SvaraRadera