torsdag 8 mars 2012

Kritik

Jag har svårt för att ta kritik, det vet jag. Minns när jag började rida igen som vuxen & först gick det kanonbra men efter en tid började ridläraren skälla på allt jag gjorde. Ju mer hon skällde desto sämre gick det & sen tappade jag helt lusten & slutade. Nu var det väl inte det mest pedagogiska sätt hon använde ska tilläggas.. Jag har en person i min närhet som bara letar fel så fort hon är hemma hos oss. Jag är jätteglad för den hjälp vi får men så trött att alltid höra om allt som borde fixas i vårt hem. Mattan borde skakas, silvret putsas, sängkläderna bytas oftare det finns alltid saker som är fel. Jag vet att vårt hem är långt ifrån perfekt, men vi har tre barn som har rena kläder, får näringsriktig mat & skjuts till träningar. Jag hinner med att jobba, plugga & yoga och lite till. Det är ungefär där min ambitionsnivå ligger. Jag har gärna välstädat men det städas verkligen inte varje dag. Den här kritiken gör mig ledsen, vet att problemet inte ligger hos mig. Men det känns. Dagens mantra: good enough, good, enough, good enough !!

Mediterade drygt 20 minuter igår. Blev mest trött i armarna, ingen himlastormande effekt. Men jag ligger i.

8 kommentarer:

  1. Det är väl just de där dagarna när man ligger i som sedan ger det himlastormande? Hursomhelst, vi kämpar på, och allt förändras. Människor som måste dela ut sina synpunkter om andras sätt att sköta sina hem eller annat, de ser jag som små. Lyssna inte för du är verkligen good enough!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika precis vad jag behövde höra idag. Du har rätt, vi kämpar på & jag ser fram emot det himlastormande retroaktivt:-).

      Radera
  2. Annika säger det så bra att jag bara systerligt håller med!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram tillbaka, skönt med stöd från yogafamiljen i ryggen:-)

      Radera
  3. Håller med föregående talare!
    Du är absolut good enough.
    Har också såna där negativa nissar i min omgivning...använder proppar...mentala öronproppar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mentala öronproppar fungerar bra för det mesta. Men den här veckan hade dom trillat ut.. Kram

      Radera
  4. Det är så lätt att säga - lyssna inte! Men i känsliga stunder tar man åt sig mer än man vill. Men Annika, du ÄR good enough!! Hur du har hemma har ingen annan med att göra. Du gör ditt bästa och det räcker långt och lite till. :)

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Usch vad jag känner igen det där. Hur lite man än vill är det grymt svårt att inte ta åt sig. Men fortsätt med ditt mantra - Du är så bra som du ska vara!

    Stor kram!

    SvaraRadera