torsdag 24 maj 2012

Affirmation

Vid senaste kurstillfället uppmanade yogaläraren att vi skulle prova positiva affirmationer till nästa gång vi ses. Tankens kraft. Affirmationer är inte alls främmande för mig. Första gången jag läste om det & provade det var när jag nyss hade flyttat hemifrån efter gymnasiet & inte mådde så bra. Tror absolut att det är bra att tänka/säga fina saker till sig själv. Men min erfarenhet är att det behövs något mer för att nå djupare, som tex yogan. Det finns speciellt en affirmation som jag tycker ger mig något. Först tar jag ett djupt andetag & sen tänker jag: JAG ÄLSKAR MITT LIV! Prova! Speciellt bra är det när man ser vacker natur, äter god mat, är med familjen (& alla är sams) eller vänner. Det förstärker känslan av tacksamhet och att vi faktiskt lever i överflöd.
Nu ska jag väl inte påstå att jag har varit helt lycksalig de senaste dagarna. Har ladies holiday & då kryper det gärna in lite oro över framtiden. Även irritation över alla strumpor! Ja det blir så mycket smutsiga strumpor i vår familj med alla träningar.. men herregud jag tvättade massor igår... eller varför ligger det strumpor i fotöljen i hallen eller på barnens golv hela tiden!! :-). Hi hi ni förstår att jag är lite ironisk hoppas jag.. Igår kväll kände jag mig så trött & irriterad att jag gick & la mig väldigt tidigt för att dom andra skulle slippa se min sura uppsyn. Det positiva med det var att jag orkade upp med tuppen & yogade.

1 kommentar:

  1. Lustigt att du skriver dethär just idag. För det är något som varit med mej den senaste tiden. Detdär med att verkligen vara nöjd och tacksam. Det är min affirmation. Och nu, fast tiden bara rusar iväg (why oh why är det så varje vår?!) försöker jag stanna upp så mycket jag kan. Cykla extra långsamt till jobbet för att hinna ANDAS in sval, försomrig luft. Gå långsammare, se mej omkring. Se till att faktiskt vara MED familjen när jag är med dem, och inte någon annanstans i tanken och intentionen (lättare sagt än gjort). Åh, det blev lite långt dethär... men det bubblade upp så många tankar av det du skrev. kram & sat nam kära du!

    SvaraRadera