måndag 28 maj 2012

Personlighet

Ibland blir jag så trött på min personlighet.. Fick från oväntat håll mer information som gäller våra storslagna planer. Insåg att vi måste ändra allting. Då snurrar genast min hjärna igång och letar alternativ. Snurrar & snurrar nästan hela lördags natten. Vill bara skrika stopp! Försöker övertyga hjärnan om att Observera tankar & känslor, Acceptera hur det är just nu, Släppa taget och slappna av.. Det som jag pratar mycket om när jag har yinyogan. Känns ganska lönlöst.. När jag vaknar på söndagsmorgonen känner sig min hjärna någorlunda klar med den nya planen & jag kan pusta ut litegrann:-).
Har haft mitt första pass med enbart medicinsk yoga, elva nyfikna kom för att prova på. Det kändes lugnt & bra men lite pirrigt att köra Sat Kriya i en grupp.

3 kommentarer:

  1. När jag har "energidipp" (eller vad jag nu ska kalla det) så dras jag också väldigt lätt med i dedär tankesnurrorna! Det är om att jag inte har tillräckligt med energi att stoppa flödet. Sen i perioder när jag är mer balanserad så har jag lättare att betrakta. Det är som det ska vara, I guess :) Kram och glädjehopp att du är igång med medicinska yogan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog stämma här också då jag har känt mig trött & samtidigt lite "speedad". Det är den här våren som är full med aktiviteter som ställer till det. Även om det är en härlig tid nu:-). Kram

      Radera
  2. Jag kan känna igen det där:) När jag önskar kunde dra ur kontakten!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera