fredag 18 maj 2012

Silkesvantar

Kände en förkylning smyga sig på igår kväll. Samma sak som sist jag provade lite mer fysisk yoga. Det är som att min kropp är van vid att jag behandlar den med silkesvantar:-). Gjorde min vanliga medicinska yoga i morse. Lugnt & metodiskt, bara lite svårt att andas genom näsan i andningsmeditationen. Sen boostade jag med en smoothie med kiwi, frysta bär, nässel & nyponpulver, kokosfett & mivitotal. Det gav förkylningen en match & det är bara heshet kvar. Annars har det faktiskt varit lite av en SKITDAG. Började med att tonåringen tjatade om att åka till det stora köpcentrumet, Nej! Treåringen ville inte klä på sig eller borsta tänderna. Gråt, skrik & brottningsmatch. Jo det har väl varit bra stunder men har inget tålamod i dag med stojiga barn. Vill bara ha lugn & ro..

4 kommentarer:

  1. Detdär känner jag igen. Förkylningar som smyger sig på när jag endera ger mej på Vinyasa eller får för mej att tuff-träna nån dag. Som om kroppen säger att den fått slita så de senaste åren att den behöver vila nu. Lyssna. Spännande och lite småfrustrerande på samma gång :) Kram och ta hand om dej - och hoppas du får en lugn&skön helg!

    SvaraRadera
  2. Smart tänkt att kroppen vill vila nu.. Förra gången jag kände likadant var när jag gjorde solhälsningar igen. Genast blev jag förkyld som om immunförsvaret gick i däck.. Kram & tack detsamma!!

    SvaraRadera
  3. Gud så intressant, egentligen. Och tänk att kroppen vet så väl vad den behöver. Hoppas du får en fin helg, delade meningar kommer och går hela barnens uppväxt tycker jag. Livet helt enkelt. Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja, kroppen vet nog att själv vad den behöver. Det gäller att lyssna på den. Känner igen mig i barn och tålamod, inte alltid så lätt att få det att räcka. Krya på dig! Din vitamindrink lät god:)

    SvaraRadera