torsdag 2 januari 2014

2014

Det där med sena kvällar är inte min grej. Därför har jag inte känt mig i form, någon sorts orosklump i bröstet. Men första arbetsdagen gjorde susen, lite egentid vid skrivbordet. Att sedan gå ut på en långpromenad på elljusspåret trots mörker, rusk & regn. Att jag nästan hoppade högt när det kom en joggare bakom mig får jag väl bjuda på. Gäller att inte tänka på läskiga filmer när man är ensam i mörka skogen.. Sedan hem & yoga, blev en paus igår men nu är jag på mattan igen.

Mina intentioner för 2014 hann jag fundera på igår kväll när jag hade lite svårt att somna. Det var några fnissiga tjejer som sov över. De var alldeles uppe i varv efter att ha sett en film om Justin Bieber...

♥ Andlig disciplin - Sadhana Thats it inga undanflykter, nästan varje dag!
♥ Vara mer i ögonblicket
♥ Välja mina ord med omsorg
♥ Tacksamt sammanfatta dagen
♥ Välja den enkla vägen
♥ Öppna upp, öppna upp, öppna upp

& sen ett lite mer konkret löfte

♥ Mer aktiviteter som ger liv i livet, vandring utomhus, badhus & annat roligt vi kan göra med familjen.

Sat Nam & Kram

5 kommentarer:

  1. Jag hör dej sannerligen! Sena kvällar är så. inte. jag. Jag blir helt virrig(are) och hela kroppen reagerar. Rutiner, tidiga kvällar och tidiga mornar ♥
    Sat Nam & Kram inför ett härligt, nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De sena vanorna fortsätter lite till här. Men snart ska det bli ordning och reda! Kram och Sat Nam, hoppas på ett härligt år till...

      Radera
  2. Alla dina intentioner kan jag också skriva under på. Framför allt att välja den enkla vägen :) Tack för den påminnelsen kära vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra att påminna varandra. För även om det är lätt att skriva upp fina ord är det inte alltid lätt att leva efter dom... Men jag ska försöka. Kram!

      Radera
  3. Absolut! Skriver under jag med.
    Stor Kram
    <3

    SvaraRadera