onsdag 8 januari 2014

Lugn stund

Ladies holiday har gjort ett uppehåll i min kriya som innehåller mycket eldandning. Istället har jag tre kvällar i rad placerat ullmattan framför kaminen & yinyogat (samtidigt som jag kikat på Mästerkocken..). Det har varit härligt att få sträcka ut kroppen ordentligt. Konstaterar att min låsta vänsterhöft är kvar i sitt läge. Men jag har en annan inställning till den nu. Klappar lite på den & låter den vara. Har inte tillgång till att låsa upp den i dagsläget. I min kundaliniyogaträning handlar det inte så mycket om kroppen som i mina år med ashtangayogan. Mer upplevelsen och sinnet. Det är skönt. Men sinnet innehåller allt låsningar det med:-).
Jag har gjort pass efter Elisabeth Anderssons yinyoga box

4 kommentarer:

  1. Satt framför Mästerkocken och yinyogade igår, av samma anledning som du :-) Vilken bra formulering, att sinnet innehåller låsningar, det kan jag relatera till. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att vi yogar samtidigt! Kram

      Radera
  2. En fin påminnelse om att allt hänger ihop och att det inte handlar om att slå knut på sig själv. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det blir dåligt med knutar på mig själv med min höft:-). Kram!

      Radera