onsdag 22 januari 2014

Mycket sött

Fortsätter att odla min mer sociala sida. Tänker att det är kanske det som gäller för mig under 2014. Att höra av mig, att be om ett möte, boka in en lunch. Har varit så dålig på det under lång tid. Fast något som ofta följer med det sociala är att det blir för mycket sött. Jag är inte alls någon helt renlevnadsmänniska dock undviker jag gärna vetemjöl & socker. Kroppen vill inte ha. Jovisst jag kan äta något med socker i om det finns något annat bra som uppväger; en bärsås med mycket bär & lite socker, en chokladboll med kokos & smör. Men som igår när någon har bakat en tårta, det är klart jag tar en bit. Eller vid mötet med yogavännen när cafét på bottenvåningen bara har sötsaker att erbjuda. När tid & lust uppstår ska jag göra någon sorts raw-foodbollar att frysa in!
Veckans gröna består helt enkelt av färsk spenat, fryst grönkål & en pressad eko-citron. Nu är det inga nybörjardrinkar längre där man behöver smaksätta med juice... Det är så gott & fräscht med det gröna & sura att kroppen får en liten glädjekick.

8 kommentarer:

  1. Grön hardcore! Respekt :D
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeeah, nu känner jag mig lite heavy:-)

      Radera
  2. Håller helt med dig i allt du skriver idag :) Älskar mina gröna drinkar. Mest glad när jag får i lite avocado också för det blir så krämigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar dom med, citron är viktigt för mig & idag hade jag ingefära med, det är extra boost:-)

      Radera
  3. 2014 kanske är ett mer socialt år! Har i alla fall läst och hört att 2014 är förändringarnas år, men det kanske blir vad man gör det till. Tack för påminnelsen, imorgon blir det en grön drink!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För min del känns det som om jag ska krypa ut ur skalet i år:-). Gröna drinkar gör allting så mycket bättre:-).

      Radera
  4. Jag är beroende av mina gröna :) Tar någon annan ibland men återkommer alltid till den gröna!! Jag känner också att det kommer att bli ett annorlunda år, om det är att vara mer social eller något annat får vi se vad som är ämnat för mig!!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. I perioder glömmer jag bort de gröna men när jag väl börjar igen vill jag inte vara utan! Spännande att se vad det här året har med sig. Allt kommer att bli bättre:-), tror jag.

      Radera