söndag 26 januari 2014

Mera gong & yogan

Kursen igår var en grundkurs i Gongspel. Efter den ska man kunna spela gongavslappning & ge "gonghealing" Nu är jag inte alls där än. Först ska man hitta rätt gong & ha råd med den investeringen. Sedan ska man öva. Det är precis som jag pratade med en annan deltagare om på kursen. Ok man kan gå en massa fantastiska utbildningar inom yogan. Men utan sin egen practise, sin egen tid på mattan faller allting platt! Har inte ens klart för mig om vad jag tyckte om att spela gong, inte en omedelbar kärlek men känns som om det väntar på att "mogna"..
Förmiddagen ägnade jag åt kvalitetstid med lilla dottern i badhuset. Ikväll provad jag ett yogapass som jag har funderingar på att ha med i en av mina yogakurser. Ska provas igen. Kram & Sat Nam 

8 kommentarer:

  1. Du är så ärlig!
    Det är ju inte alls så att allt fungerar för alla.
    När man hittar det som passar en själv så bara känns det i hjärtat.
    Ingen mening med att hålla på att lura sig själv.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärlighet vara längst:-). Men det är inte så att jag inte vill ta in gongspelandet i min yogaundervisning. Tror att det ger ytterligare en dimension! Men när tiden är inne kommer tillfället♥. Det tror jag på. Kram

      Radera
  2. Jag läser om din gongkurs och blir så imponerad över att du provade! Jag är nyfiken på gong, men lite känns det både pirrigt knasigt och lockande. Har mest läst om det hos Emma Öberg och hennes gongnätter som låter fantastiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade alltid gongavslappning på utbildningen i medicinsk yoga. Det var så himla underbart så jag vill gärna så småningom kunna ge det till mina elever. Tror också att det är bra för många som inte vill yoga men bara slappna av. Nu fick jag ännu mer idéer:-). Kram!

      Radera
  3. Jag fick uppleva mäktig gong på Ängsbacka yogafestival för något år sedan och ända sen dess har gongen en speciell plats i mitt hjärta. Vilka vibrationer!!! På KY-lärarutbildningen hade vi också besök av en gongare ibland, vi blev helt saliga när han var på ingång :)

    Härligt att du vågade gå kursen och det är ju helt perfekt att låta det mogna, se vad universum hade för syfte *flumflum* ♥♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Vad kul med kurs i gong! Det är något av det bästa jag vet när vår lärare "gongar" för oss. Ryser i hela kroppen. :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det härligt med gong, mycket vibrationer när man spelar själv också flera gånger stannade jag upp och bara stod & njöt & tog emot. Kram!

      Radera