fredag 24 januari 2014

Fredag

Har dykt upp coachande samtal den här veckan. Samtal som handlar om att sätta sina egna gränser. Att välja det som gynnar sig själv. Jag känner mig på något sätt orubblig under samtalet. Det kommer en styrka upp ur solar plexus. Jag viker inte en tum. Skyll inte på andra, förvänta dig inte att andra ska lösa situationen, det är bara hos dig själv. Att vara sann mot dig själv. Att vara medveten om det som gynnar dig. Att välja det som är rätt för dig. Att lyssna på hjärtat. (Det är det som jag har sagt till andra. Lätt att vara klok i coachsammanhang, inte alltid lika lätt att vara sådan själv... tex som igår.. jag vill inte äta vetemjöl, oops där låg det visst en nybakad blåbärsmuffins, jag ni vet).

Nu är det fredag! Hoppas på en tur runt spåret på längdskidor med lillhunden. Hon sprang så fint brevid mig igårkväll. Det blev bara en vurpa då hon stannade för att lukta när jag inte var beredd.. Imorgon blir det en dag i yogans tecken. Hoppas på att det är en pusselbit som passar mig. Spänningen är olidlig:-).. Återkommer med rapport.

4 kommentarer:

  1. Kanske sätter de där orden sig också på riktigt om man repeterar dem tillräckligt länge, så att man verkligen verkligen lever efter dem. Det låter som om du ska göra något riktigt spännande imorgon, ska bli kul att läsa om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är bra att bli medveten om när vi inte lyssnar på hjärtat & när vi gör det. Det är en bra början. Ja spännande! Kram

      Radera
  2. Tänker som Lotta, det behöver nötas in och ju mer vi uttalar något högt, desto sannare blir det. Kram och ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror också på att uttala vår intention högt! Tack & kram!

      Radera