onsdag 29 januari 2014

Tiden

Det känns som det är mycket nu. Känns i bröstet, får lite oregelbunden hjärtrytm. En varningssignal jag känner igen. Det är mycket att hålla reda på i en trebarns familj och det är jag som är familjens projektledare (självutnämnd har lite svårt att släppa på kontrollen). Ibland missar jag saker som i helgen när mellantjejen skulle vara fadder på barngympan, då känns det misslyckat men å andra sidan kanske en läxa för mig att släppa taget & för resten av familjen att inte lita på att jag har full koll:-). Idag är det iallafall dropin fika på dagis, föräldramöte på skolan och friidrottsträning men logistiken går inte riktigt ihop. Längtar efter att vara hemma en dag i lugn & ro (helst när resten av familjen är på sitt). Dagis är stängt på måndag så då ska jag ta en semesterdag & hänga med minstingen i familjen. Kvalitetstid! På jobbet är det som ett vakum det senaste beskedet är att jag stannar en månad till hos den gamla arbetsgivaren. Sen blir det nyheter. Jo ni vet att jag tränar på tilliten. Igår var det premiär för min yogakurs. Alltid en "bliss" att få dela med mig av yogan, jag älskar det. Nu är det blandat vana & nya yogisar. Det blir för mycket information till de som redan kan & lite för lite till de nya. Men det jämnar ut sig efter några gånger. Helst skulle jag ha en ren nybörjarkurs också men det handlar om tiden, tiden, tiden...

Dagens gröna: spenat, citron, blodapelsin & ingefära. Den frysta grönkålen är slut måste köpa mera! Är också sugen på att juica morötter och rödbetor & frysa in som istärningar. Perfekt att kunna adda till morgondrinken.

PS jag vet att det finns en bok som heter Familjens projektledare säger upp sig. Har inte läst den (tror att jag blundar för förändring än så länge) men läst andra bra böcker av samma författare...DS

4 kommentarer:

  1. Hihi, jag tänkte på boken i ditt PS! Den är bra! Varken provokativ eller jobbig, du kan läsa den med glimten i ögat ;)

    Kram!

    PS. Du ser så fräsch och livfull ut ❤️ DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att igenkänningsfaktorn är hög i den boken, ska läsa den när jag känner mig redo (och har en vecka med glimten i ögat, den här veckan är lite mer känslig...) och tack Nina dina ord värmer! Kram

      Radera
  2. Ja, alltså, det är ändå tur man har kroppens varningssignaler och har lärt sig att tyda dem. Som oregelbundet hjärtbank, det får jag med och det är läskigt. Hoppas du får din mysiga dag på måndag, som du så väl behöver. Att dra i handbromsen lite grann. Stor kram från en som vet hur det är.

    Och du, jag håller med NIna, på bilden ser du allt annat än sliten ut, ser så himla modellaktig ut ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja på ett sätt är det bra att vara en känslig person för kroppen reagerar snabbt och då måste jag dra i handbromsen (och yoga mer:-). Tack blir full i skratt av din kommentar.. hi hi.. Kram

      Radera