tisdag 13 maj 2014

Bananer, basisk kost och det neutrala sinnet

Finns i mina tankar just nu. Både mannen & jag stannar vid varsin affär & bunkrar ekobananer ovetande om varandra. Tycker jag läser om bananer överallt. Här på theyogafoodproject hittar man fin fin bananinspiration. Där läser jag också att bananer gör kroppen basisk. Tackar för det. Letar speciellt efter basisk kost för tillfället. Något annat som upptar mina tankar är det neutrala sinnet. Det är inte skuggat av rädsla och osäkerhet. Eller lurat av önsketänkande. Du kan lita på det neutrala sinnet, med hjälp av det kan du hitta de mest medvetna och bästa lösning på alla problem. Yoga & meditation utvecklar ditt neutrala sinne.
Mycket på mitt schema just nu. Aktiviteter varje kväll & viktiga möten på jobbet. Men det är en sån härlig tid. Det är så vackert. Pirrar i hjärtchakrat av livslust. Tack, tack tack!

8 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir när jag läser om din livslust!
    Vi överkonsumerar också kravbananer här hemma :-) Fast det kanske inte är någon dålig last...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad att du blir glad:-) och det är nog en bra last!

      Radera
  2. Så lustigt, har varit sugen på bananer en tid, jag äter det annars väldigt sällan och så läste jag också att det är basiskt för kroppen! Jag äter dem helst med något annat, konsistensen kan vara svår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, kanske är banantid nu, jag blandar i drinken och skivar i yoghurten helst.

      Radera
  3. Hej fina!
    En gratis kostguide med pH-listor finns på www.SmartaMaten.se :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, har redan hittat dit:-).

      Radera
  4. Jag kör med den dagliga ekobananen. Ingen banan = sämre dag :) Kram och glädjeskutt!

    SvaraRadera