lördag 31 maj 2014

Hemmavid

Idag åker mannen till Norge på fiskeresa en hel vecka. Min vecka har varit full av aktiviteter. Skolavslutningsklänningar är fixade. Köpcentrumhetsen är avklarad. Tjejmiddagen igår var trevlig men timmen blev lite för sen. Tid att vila, varva ner och hålla sig på hemmaplan. Sitta still dricka te och titta ut över sjön.
 
Yogaworkshopen i färskt minne. Sada Sat Singh kändes som en fantastisk lärare & andra kriyan vi gjorde var verkligen vad jag behövde. Pang så var jag nere på jorden igen, här & nu.. Trots det har det varit väldigt långt till yogamattan i slutet av den här veckan. Så många saker som dyker upp innan man ska yoga så att det blir för sent till slut. Nu har jag tagit hjälp av en cd av Ellen Engvall, ibland är det skönt att bli guidad. Dessutom är hormonyogapassen lite lagom utmanande. Mycket eldandning & det känns att det var längesedan jag jobbade med skulderstående, några minuter i den & man är ganska mör. Meditationen med Nirinjan Kaur är underbar men även den tar emot. Men den här veckan som kommer ska jag prioritera att vara hemma, yoga & promenera. Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Låter underbart! Hemma är ju bäst. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hemma är allra bäst om man lyckas hitta lugnet där vill säga & inte blir gaalen på alla smulor, tonårskläder, hundhår osv.. Kram

      Radera
  2. Så skönt att ha förberedelserna bakom sig och slippa sista-minuten-stressen! Njut din vecka nu - varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja siktet är inställt på att njuta! Kram

      Radera