söndag 18 maj 2014

Söndagssnyft

Vänster höft & knä värkte hela natten. Gjorde en höna av en fjäder. Vaknade tidigt & kunde inte somna om. Väl på yogamattan var känslorna för närvarande. Några tårar dripp droppade ner på mattan. Men meditationen var ändå fin. Sen blev allt bättre & vädret var underbart. En sandlåda & en torkvinda kom på plats i trädgården. Sista söndagsyogan för den här terminen. Ska bli skönt att snart ta en paus i undervisandet. Dagens gröna var gul. Mixade tre bananer med citron, apelsin, grape & en stor bit ingefära, gott, skummigt och gult.

8 kommentarer:

  1. Så skönt, ändå, att tårarna hittade ut. Det är nödvändigt ibland.
    Kram och grön energi till dej ;) ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tårar är bra.. Kram och tack!

      Radera
  2. Skönt att höra att det blev bättre sen. Här skvätte det tårar också, kanske var något i luften :-) Kram och energi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyftsöndag...Stor kram och energi tillbaka!

      Radera
  3. Tårar är god energi <3 Jag ser också fram emot en paus i mitt undervisande, en grupp ikväll och en på torsdag kväll sedan sommarlov från yogaundervisningen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blir lätt rörd/berörd och tårar trillar, lite svårare när man blir ledsen om du förstår vad jag menar. Jag har min sista lektion ikväll, ska bli skönt att bara fokusera på min egen yoga ett tag och på trädgården. En nyfiken fundering, är det inte dyrt att hyra lokalen om du inte har någon verksamhet på sommaren. Är sugen på att starta eget och då är det en fundering jag har. Kram!

      Radera
    2. Jag är som du, lättrörd och berörd och ibland trillar tårarna mer än jag vill :)
      Jag gjorde en bra deal när jag hyrde min lokal, den var i ganska dåligt skick så jag valde att renovera själv och fick en bra hyra. Det är klart att det skulle löna sig mer om jag hade någon som hyrde hos mig eller någon typ av verksamhet då också, men jag har inte riktigt orkat dra i det. Vi får se hur det blir framöver. Det är samtidigt så otroligt skönt att ha ett eget ställe, jag undervisade först några år där jag började min yoga och sedan var jag på olika företag och organisationer och åkte runt och sedan ett halvår på en wellness klub. Efter det var det så skönt att landa i sitt alldeles egna. Lycka till med dina funderingar!

      Radera
    3. Tack tack, jag undervisar i min ashtangaväns verksamhet nu, fungerar jättebra. Men skulle vilja investera i en gong och en musikanläggning och då är det bättre att ha eget. Har uttryckt önskan att få hyra lokalen någon kväll per vecka men jag tror hon hellre vill ha kvar mig i sin verksamhet då det drar en del folk.. Dyker den rätta lokalen upp slår jag till:-). Skönt att höra att det fungerar för dig. Kram!

      Radera