tisdag 20 maj 2014

Måndagsilska

Hela känslospektrat denna veckan..? Om söndagen var snyftig så var måndagen ARG med stora bokstäver. På jobbet var jag snäll som vanligt, slutade lite tidigare för att gå på akupunktur. Somnade under behandlingen & kände mig pigg efteråt. Men när jag kom hem... Fick utbrott över tonåringskläder, skolböcker, skor, hundhår, disk, tvätt & pricken över i; en kissnödig hund trots att tonåring var hemma. Gaaaahhhh!! På den långsamma promenaden med hund & femåring som höll en snigel i varje hand höll jag på att få spunk... När dessutom tonåring missade tiden på superviktig träning inför gymnastiktävling var vulkanutbrottet nära...

Lugn & fin, håll dig på yogamattan, sa mannen. Yoga, meditation & en kopp te gör underverk. Hoppas att detta blir en tisdag full med glädje...!

6 kommentarer:

  1. Kan nästan se det framför mig (och känna igen mig) :-)
    Hoppas idag blev en bättre dag. Det kanske blir världens gladaste dag i stället. Kram!

    SvaraRadera
  2. haha, upp och ner, sådär är det ju ibland. Och man måste ut med känslorna i vissa lägen. Tror inte tonåringen for illa av det, tvärtom!

    SvaraRadera
  3. Jajösses som jag känner igen mej! Det svänger från timme till timme ibland ju :)
    Familjen undrar emellanåt hur jag kan vara så arg när jag kommer hem från yogan, haha.
    Kram och keep up, du är bäst!

    SvaraRadera
  4. De tror ju att man ska vara lugn som en filbunke alltid bara för att man går på yoga. Därför kan man tydligen strunta i att lyssna på en. Känner så igen det där. Står och gapar och alla liksom att det är konstigt. Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Tack härliga yogasystrar♥. Jag tycker ni är bäst!!

    SvaraRadera
  6. Hoppas veckan fortskridit lite lugnare och läget mer under kontroll. Men det där du skriver känner vi väl alla igen oss i, mer eller mindre...
    Kram

    SvaraRadera