söndag 11 maj 2014

Sköna Söndag


Här har jag suttit idag. Läst glassigt heminredningsmagasin. Druckit kaffe & ätit hembakt muffins sötad med aprikos. Kollat på lilltjejens dansuppvisning. Jag älskar söndagar!

Jo det var kallt & blött på promenaden, regnet öste ner. Men häggen luktar så gott nu. Fick något brandtal i huvudet i takt med promenadstegen som handlade om att vi är alla delar av en stor helhet. Att lyfta varandra istället för att ifrågasätta. Att möta varandra från hjärtat. Fortsätt att lysa som bara du kan. Du är bäst i hela världen på att vara just du! Att heja på istället för att döma.

Sen var det dags för min yogalektion, egen yoga, hem & äta pizza som mannen & tonåringarna hade köpt..

Kram & Sat Nam

8 kommentarer:

  1. Åh, söndagar! Favvodag! När de får vara lugna, fina och återhämtande.
    Kram på dej!
    (Och ni har så fint i ert hus!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja söndagar is da shit ♥ Tack vi älskar vårt hus, tur när man lägger ner så mycket pengar på att bygga, har för mig att ni också har byggt så du vet hur det är:-). Kram

      Radera
  2. Härligt med sådana dagar!! Och en fin reflektion du hade på din promenad <3

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då får man ny energi. Ibland är det som det kommer långa texter när man är ute och går. Sedan när man ska skriva ner det blir det inte alls lika bra.. men man får försöka fånga litegrann:-). Kram

      Radera
  3. Jättemysigt! Vad lustigt, hur din hjärna kom med ett brandtal där, mitt i häggen och regnet :-) Sötfia där framför kameran också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häggen är favorit nu och jag hade tagit massor med bilder när hon dansade, alla var suddiga och lilltjejen och jag skrattade nästan ihjäl oss när vi kollade på dom. Kram

      Radera
  4. Åh häggen är underbar nu! Älskar den doften också, tycker den blir intensivare när det regnat. Brandtal! Spännande, var ska du använda det? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ofta som jag är ute och går som det dyker upp "texter i huvudet", ibland intensivare därav ordvalet. Sen hinner de försvinna innan jag får ner dom på pränt.. Kram

      Radera