tisdag 6 maj 2014

Prioritera våren!

Varit på jobbresa. Ätit & tagit en öl med nya arbetskompisar & sovit på hotell. Suttit i långt jobbmöte & fört protokoll. Bara hem, byta om & ha yogaklass. Skönt att vara hemma igen. Tur att man har en kort kriya som man kan göra på hotellrummet. Meditationen ska göras innan jag kryper till kojs.

 
Innan jag åkte iväg igår tog jag en riktigt lång lunch. Bestämde att i första hand prioritera att njuta av våren. Tog med lillhunden på en långpromenad runt spåret i mina Merellskor, gillar barfotakänslan. Ger mer närvaro. Sen yoga & meditation. Att jag sen fick packa i ett nafs & dricka kaffe på stående fot var det absolut värt.

 
Väl på hotellet var mitt rum dubbelbokat. Killen i rummet blev lite förvånad när jag öppnade med nyckel & jag med. Men sen fick jag byta till ett jättefint rum. Tacksam. Kram & Sat Nam

13 kommentarer:

  1. Å vilken underbar hundnos!
    Svag för såna.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med och jag är så svag för din hundras, hoppas att jag med får en sån längre fram.. Kram

      Radera
  2. Helt rätt att prioritera så, man (jag) glömmer bort det i allt. Jättesöt hund, vad har ni för hundar??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gäller att prioritera rätt nu, tiden mellan hägg och syren går så fort:-). Det är en finsk lapphund, vi har bara en nu, det är vår tredje av den rasen, söta nallebjörnar! Kram

      Radera
  3. Myser lite inombords när jag läser här idag.
    Prioritera våren! Prioritera att njuta! <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du myser, idag spöregnar det och då är man glad att man har prioriterat att vara ute soliga stunder:-). Kram

      Radera
  4. Vet inte vad som hänt i din bakgrund i bloggen men jag kan inte läsa vad du skrivr :( Det är naturbilden som framträder och ingen vit platta med text som du hade tidigare) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt, i min mobil och dator verkar allt vara som vanligt. Hör av dig igen om det inte förändras nästa inlägg. och texten var ganska snurrig och medioker så den är inget att bry sig om :-). Kram

      Radera
    2. På min Mac ser det fint ut men inte på min pc på jobbet...Konstigt!

      Men du verkar ha det fint :) Kram

      Radera
  5. Ja fast idag är det spöregn och isvindar

    SvaraRadera
  6. Det är skönt när man stannar upp och prioriterar, inte bara kör på!! Läste i tidigare inlägg om tillit. Jag skrev också om det i dag och tänkte på att jag skriver också ofta om det :) Känner så starkt för det ordet <3 Det hjälper mig att vara i nuet.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ordet dök hela tiden upp då jag gick coachutbildningen. Det är bra för mig att kunna släppa kontrollen och ha tillit. Kram och tack

      Radera