söndag 6 november 2011

Skogen

Började dagen med att åka till en riktig storskog. Alldeles tyst förutom lilla M:s glada tjoande. Här kan man ladda batterierna igen sa mannen. Ja man känner hur man blir lugn ända in i benmärgen av naturen & tystnaden. Drömmer om att bo där men skulle vara ganska opraktiskt med barnen.. Mina besvär blir lite värre på helgerna har jag märkt. Kanske beror på att jag har mer tid att notera det som händer i kroppen. Eller att jag vill göra så mycket på helgerna, att fixa och städa hemma. Tänker på det hon som gör min akupunktur sa, att jag behöver tanka på med yinenergi. Lyssnar på mindfulness-appen i mobilen minst en gång om dagen.
Den här veckan har jag yogat varje dag. Igår blev det visserligen morgonyoga med bollibompa i bakgrunden. I fredags cyklade jag hem från jobbet på mannens sportiga mountainbike. Kände mig riktigt sportig som värsta Yogajona... fast när jag nästan var hemma så halkade cykeln åt sidan på en hal stock. Pang i asfalten med knäna så nu har jag blåa knäskålar.. Hi hi så går det när man försöker vara sportig. Men tänkte att det var tur att jag hade gjort min yoga annars kanske jag hade brutit handleden när jag tog emot mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar