torsdag 31 oktober 2013

Den sköra tacksamheten & grönkål

Hemma går internet hur segt som helst, i telefonen har jag överskridit någon gräns för surfning den här månaden. Har aldrig hänt förut. Kanske försöker säga mig något. Att koppla ner och ladda upp..
Fortsätter med min tacksamhetsmeditation. Vissa dagar är det svårt att hitta tacksamheten. Den där känslan som bubblar upp i hjärtat när man är tacksam. Igår var en sådan dag. En väldigt bra dag egentligen, höstlovsledig på eftermiddagen, biblioteksbesök & storhandling. Det som gnagde var att min underbara mellandotter kom lite i kläm. Mellandotter som hon är vill hon att alla ska må bra & att alla ska få vara med & aldrig välja sida. Det är inte alltid så lätt att vara så i tjejgängen som har bildats i hennes klass. Är hon med det ena gänget blir det surt från andra sidan. Anklagan & tårar & problem som känns för stora för en liten tjej att bära..
Har slutat med förmiddagsfastan. Kroppen vill ha sin frukost den här veckan. Men jag fortsätter med gröna drinkar. Dagens gröna: Grönkål, spenat, juice, citron, tranbär & havtornsbär = gott! (kan tyvärr inte ladda ner någon bild från telefonen).

2 kommentarer:

  1. Det här med relationer när man är barn och tonåring. Så komplicerat ibland. Jag är också mellanbarn och kan känna igen mig i din beskrivning :) Jag har fortsatt med förmiddagsfasta i flera månader, tänker inte ens längre på den. Blir jag sugen på något ser jag till att få i mig fett och då blir det lugnt i kroppen. Det lät som en väldigt god grön drink. Grönkål har jag inte använt någon gång. Juice skriver du, av vad? Kram och det här med att koppla ned det behöver jag också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är storasyster & min bror är tio år yngre men jag kan känna igen mig i att nästan aldrig välja sida utan försöka förstå alla. En egenskap med flera sidor. Nu fick jag ny förmiddagsfastainspiration:-). Jag har ju köpt kokosolja.. Grönkål var en positiv överraskning. Trodde det skulle smaka illa jag gillar tex inte broccoli i gröna drinkar. Men grönkål var fräscht och neutralt. Juicen var bara en skvätt av någon Bravo med Mango, bara för smakens skull. Jag spädde med vatten också. Kram kram, är ännu inte nerkopplad... är på jobbet..

      Radera