onsdag 9 oktober 2013

Lunchpromenaden

är inte att förringa. Stora tankar kan dyka upp på den lilla sträckan. Jag har faktiskt haft en av mina största andliga upplevelser på just en lunchpromenad. Det var några månader efter jag hade börjat med kundaliniyogan. Just nu är det inte så mycket andliga aha-upplevelser i min yoga. Det är en vardagsyoga helt enkelt. Som jag gör.
På promenaden idag tänkte jag på att det är att kasta bort tiden att sitta många timmar på kontoret. Men oftast dyker känslan av att jag kastar bort tiden upp på helgerna. Får dåligt samvete om jag tar en lugn helgförmiddag.  Egentligen är jag då mitt i allt som jag tycker är viktigast för mig. Hemma med familjen. Paradoxalt.

2 kommentarer:

  1. Lunchpromenad är ett viktigt livselixir, hade inte klarat mej utan den. Visserligen blir den inte av varje dag, men är glad att jag ens har möjligheten att kunna välja ifall jag går en sväng eller inte. Verkligen ett andrum!

    Känner så igen detdär med hur dumt det är att kasta bort helahalva dagarna på jobb, för vad egentligen?! Jaja, inkomster hit och inkomster dit, men på nåt sätt tycker jag det börjar bli ett förlegat argument. Måste fundera vidare på detdär ;)

    Förut kunde jag inte heller tänka mej att "bara lufsa runt hemma" på helgerna, nu är det det bästa jag vet. Bara. Vara. Hemma. ♥

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Inkomster hit och inkomster dit, ha ha nu fick du mig på bra humör på morgonkvisten. Andrum var ett bra ord, där finns det andliga med. Fast jag älskar att jobba också, speciellt när jag får dela med mig av yogan. Jag har beställt mer av det:-). Kram

    SvaraRadera