onsdag 16 oktober 2013

Vardagspusslet

Jo då dagens tepåse pratade direkt till mig. Kanske läge att göra den här meditationen, Kriya for Removing Fear of The Future. Men jag fortsätter med 40-dagars meditationen där jag stärker mina tacksamhetsmuskler. Fram till igår har den känts så lätt & enkel, men då tog det verkligen emot. Kanske för att jag stressade hem från jobbet för att hinna hämta på dagis, laga mat, byta om, ta emot farmor som fick vara barnvakt en liten stund, skjutsa på gymnastik, låsa upp yogasalen, tända ljus, ha en yogaklass som var härlig, hämta på gymnastik. & sen när mina kära döttrar satt i soffan fick jag stänga in mig & meditera. Blä. Men det gick bra. Tacksam att jag fick det gjort:-).

2 kommentarer:

  1. Puh! för dendär maratonsträckan man ibland behöver genomleva innan man äntligen sitter på sin mattan och får sluta ögonen. Ibland undrar man om det är värt det.... men jo, det ÄR det! Sat Nam & Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att det är värt det men ibland fattar jag inte riktigt det.. hi hi om du förstår vad jag menar.. Kramen

      Radera