måndag 14 oktober 2013

Samtal

Lyssnar på Nirinjan Kaurs cd From Within på spotify. Den är så vacker att det går rakt in i hjärtat. Längtar efter ett riktigt samtal. Ett samtal med närvaro & förståelse. Där jag kan lägga mina funderingar på bordet. Funderingar som när de blir belysta bara kan försvinna bort. När någon annan har lyssnat utan att ifrågasätta eller döma. Vill vara som en "forklift" för de jag träffar i yogan & på jobbet, lyfta upp, ge vingar så de kan flyga högre. Blomstra. Men nu längtar jag efter ett samtal som lyfter upp mig. Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Den där känslan har jag ibland också och jag hoppas att du får ha ditt samtal. Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland känns det som att sådana samtal är utrotningshotade:-). Men kanske bara för att jag inte har så mycket tid just nu. Ska boka in en fin vän i kalendern! Kram

      Radera
  2. Önskar vi bodde närmare varandra. Helt enkelt. ❤️

    SvaraRadera