torsdag 24 oktober 2013

Tjohoo!


Ja ni vet hur min vecka är. Men ändå. Igår hade jag två möten på jobbet. Det ena med medicinsk yoga & det andra med en deltagare som inte vill ha yoga utan vi samtalade & gjorde en kroppsscanning. Vilka möten! När jag cyklade hem ville jag bara skrika tjoho tjoho för jag kände mig så glad & tacksam.Väl hemma hängde jag med mina bästa vänner. Vi hade kvalitetstid nere vid sjön, fiskade löv med en håv, gjorde ett hus till två hundhårbollar som vi döpte till Ludde & Ludda. Viktiga saker helt enkelt. Senare efter meditationen satt jag vid kaminen & tog ett halvt glas rött. Hur kan det bli ännu bättre? 

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Cykelturer utomhus är bra boost för lyckan:-)

      Radera
  2. Kontrasterna i livet, underbart! Och det du skrev i ditt tidigare inlägg om att vara som en arbetshäst, det slog an något i mig direkt. Precis som jag ofta varit och heller aldrig ställt in något. Men vi börjar nog bli bättre på det hela, eller hur? Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma med jobbet, tänker vara ledig två eftermiddagar nästa vecka när det är höstlov. Men får dåligt samvete trots att det är lugnt på jobbet.... Men jag tror ändå att vi blir bättre på det:-). Kram

      Radera
  3. Så fantastiskt. Önskar att jag hade de lika härligt. Yoga och meditation är nått jag verkligen vill men aldrig fixar. Kram

    SvaraRadera