fredag 4 oktober 2013

Livet

Ja ni vet en del om hur min vecka har varit. Grus & smulor. Stressade mornar med cykel bakpå bilen. Lämna på två olika skolor & dagis. Jobba. Skjutsa & hämta. Småätning & trötthet. Men också fina höstpromenader, klar kall luft, min man som har snickrat ett vackert bord av plankor från den gamla bryggan, tid att meditera, yogapass som tog bort huvudvärken. Idag är det fredag & solen skiner. Ikväll är det tjejmiddag med fina vänner. Tacksam för livet. Speciellt idag tänker jag på hur skört livet är. Hur glad jag är att få vara med. Hur sorgsen jag är över en vän som inte får vara med längre. En yogavän begravdes igår. En bekant från förr som kom till min yoga efter en svår tid med bröstcancer. Glädje över att yogan hjälpte henne, sömnen blev bättre, hon fick lite ro i sin oro. Vi hade många fina yogastunder tillsammans. Sedan kom den jävla skitsjukdomen tillbaka med full kraft. Hörde bara på avstånd att det inte fanns mer att göra. Vacker som få. Barn utan sin mamma. I dödsannonsen stod det: Här & nu.

Jag har skänkt pengar till cancerfonden.

3 kommentarer: