måndag 21 oktober 2013

Kram-energi

Morgonyogan fick ta plats i helgen. Tänker att det är samma energi i yogan som i kramar. Alltid när mannen & jag kramas kommer hunden & lilltjejen & vill vara med. Samma när det är dags för vila efter yogan då blir det trångt på mattan. Sen har väl helgen varit som livet är. Vill vara lugn & oberörd & inte dras in i någon tonårs-ilska. Men ibland... gaah. Känner också ett stort ansvar inför yogakursen jag har på söndagar. Kan inte låta bli att granska mig själv med en kritisk blick. Men alla verkar nöjda & har bett om en fortsättning på ytterligare sju gånger. Kanske dags att släppa taget & vara nöjd med mig själv.

9 kommentarer:

  1. ...och så härligt med uppslutningen på din yogamatta :D

    SvaraRadera
  2. Så mysigt sällskap du har på mattan.Jag hoppas du kan släppa taget <3

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det mysigt med små fötter & tassar på mattan. Kram!

      Radera
  3. Jag har perioder när jag släpper taget och är nöjd, men även självkritiska perioder. För mig handlar det om att hitta balans mellan att prestera och att vara nöjd. Som livet i helhet, man balanserar mellan ytterligheter hela tiden. Jag skulle inte få mycket gjort om jag inte då och då tittade på mig själv med kritisk blick. Å andra sidan skulle jag inte må bra om jag inte då och då släppte och njöt av vad kritiska jag presterat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja absolut måste man granska det man gör med jämna mellanrum. Men vissa tvivel gagnar varken mig eller mina elever. Det fungerar bäst när man släpper allt & pratar från hjärtat:-).

      Radera
  4. Du borde vara alldeles nöjd tycker jag!!!
    Det hela låter såååå härligt. Både din yoga och den med elever.
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jo jag vet. Bara släpp tvivlen & släpp in tacksamheten liksom. Kram!

      Radera