söndag 16 februari 2014

Vilodagen

Här ligger trötta mamman i soffan med benen i högläge. Inväntar ork & lust. Har skickat iväg mellandotter på fjällsemester i Trysil en hel vecka. Saknar redan. Idag kör jag hormonyogapasset med min söndagskurs. Ett lite annorlunda pass som avslutas med yoga för ögonen. Hela salen full av kvinnlig kraft. Styrka för kvinnor är kursens tema. Själv känner jag mig inte så stark just nu. Vet att när jag gick på akupunktur pratade hon om att många har det jobbigt när vi går mot ljusare tider. Kroppen har svårt att ställa om & vi går ner i energi. Känner av det. Jag får ont under fötterna i hålfoten & har lite svårare att gå ner i varv. Läge att vila & kanske boka en akupunkturtid. Blir lite orolig när jag får symptom som liknar de jag hade för några år sen då jag fick muskelryckningar i händer & fötter. Inget som andra märkte men för mig var det väldigt obehagligt. Kanske den meditationen jag gör nu tar upp en del rädslor  till ytan. En lättnad att tänka att det kan vara så. Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken! Jag lider verkligen av samma svårighet att ställa om till ljusare tider och när du skriver om ont under fötterna så har jag tänkt på det själv i kanske två veckor. Jag har ont under fötterna, har reagerat på det! Förstår att du blir orolig över ryckningarna men skönt att du kanske vet orsaken. Själv får jag ryckningar i musklerna när jag har magnesiumbrist. Vad det låter spännande med din hormonyoga! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag vet egentligen inte orsaken. Det tog alla prover men inget visade något fel. Jag åt även extra magnesium under lång tid. Det slutade när jag gick på akupunktur. Hon blev riktigt arg på att jag duschade kallt (yoga-sak) så det fick jag genast sluta med. Hon pratade mycket om någon meridian, gallblåse kanske men jag minns inte nu, där energin bara rusade fram och då fick man ont under fötterna och utsidan ben. Enligt henne har man väldigt låg energi då. Mina symptom blev mycket värre just innan mens så jag tänker att det även har med hormoner att göra. Kram!

      Radera
  2. En varm kram kommer här. I all sin enkelhet.
    Ra Ma Da Sa Sa Se So Hung ♥

    SvaraRadera