fredag 14 februari 2014

Hjärtans dag

En sån där dag. Skör & trött. Får inte så mycket vettigt gjort. Allt splittras upp. För många trådar att dra i. Alla hjärtans dag. Inget som firas i vår familj. Någon av döttrarnas kompisar hade fått paket. Jag hoppas mina döttrar ändå känner sig älskade. Att de förstår och uppskattar den dagliga omsorgen. Maten, tvätten & "taxitjänst". Kramar från mamma som inte alltid är uppskattade..Glädjen över att vara en familj.
Dagisväven värmer i mammahjärtat♥
Ända sen retreaten i höstas har jag ofta en lust att böja mig bakåt & då knäpper det i bröstbenet. Som en öppning i hjärttrakten. Tror att det var den så tillåtande & kärleksfulla energin där som skapade mer utrymme för hjärtat & kärleken. Kram & Sat Nam

5 kommentarer:

  1. Kram till dig på alla hjärtans dag! Tror och hoppas att barnen uppskattar allt det där vardagliga när de blir stora, visst måste det vara så?

    SvaraRadera
  2. Kram Till dig och här firar vi inte heller med presenter, jag tycker att det blir för mycket... Jag är säker på att barnen uppskattar den vardagliga kärleken!!

    Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag är helt övertygad om att de uppskattar...det är bara det att de själva är så upptagna med alla konstiga känslor som griper en i tonåren. Minsta flickan är en helt annan femma ;) Jag tror att det visar sig sen när de blir större... Kramar

    SvaraRadera
  4. Klart de uppskattar det!
    Själv är jag en som firar allt jag kan och allt som går :) Fast inte nödvändigtvis med något dyrt. Kan var en frukostbricka på sängen, en smörgås formad som ett hjärta, ja du vet!
    Det låter som du är trött, hoppas du får vila! kram

    SvaraRadera
  5. Kram allihop & tack så mycket! Era ord värmer!!

    SvaraRadera