torsdag 13 februari 2014

Träning

Nu när jag har nått den högaktningsvärda åldern av 45 år så tänker man kanske att man har lärt sig en del på vägen. Men jag har insett att det återstår en del som jag behöver träna på:

Att älska livet som det är*. Jo jag har väl ingen toppkarriär än så länge men jag har en underbar familj & älskar vårt hus.

Att ha tillit & förvänta mig bra saker. Alltså bara lämna ältande & oro.

Att bli bättre på att lyssna. Under coachutbildningen utvecklades den förmågan mycket men sen är det så lätt att glömma.

Att gå upp i god tid på morgonen. Att jag aldrig lär mig... morgonstund har guld i mun.

Att skratta mera! Jag ler väldigt ofta och ser det komiska i det mesta, men några gapskratt till i veckan skulle inte skada.

Att vara tacksam varje dag. Tjoho jag lever. Vilka underbara & spännande saker kommer att hända idag?

* Vet att det finns en bok av Byron Katie men jag har aldrig kommit igenom den, älskar titeln dock.

6 kommentarer:

  1. En fin lista som jag kan ta till mig mycket av. :-)
    Och du, på tal om karriär, se på mig som mest dräller runt hemma utan jobb och proper utbildning. *skratt* Jag ser det som ett utmärkt tillfälle att få mycket tid med min son medan han är liten. Det är viktigare än allt vad karriär heter.
    Stor kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du kan njuta av att vara hemma, jag vill ha både och.. Kram!

      Radera
  2. SÅ viktig lista, tack! Man får påminna sig själv ibland... Behöver träna på allt utom att gå upp i tid, försöker istället träna på att sova lite längre. Jag har läst den boken ett par gånger, lite klurig, men andemeningen är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa saker måste man bli påmind om hela tiden. Speciellt att vara tacksam över all det man faktiskt har och uppskatta det ännu mer. Kram

      Radera
  3. Ältande och oro är min mest negativa sida som jag ständigt jobbar med. En tuff bit men tycker det börjar lossna lite nu faktiskt i och med att jag börjat med yogan.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit en väldigt orolig person men yogan har hjälpt mig otroligt mycket. Nu oroar jag mig väldigt sällan och det är en sån lättnad. Kram

      Radera