måndag 21 april 2014

Den här påsken

Yogan & meditationen har blivit gjord varje dag. Underbart väder & hela familjen hemma. Men ändå har jag inte kunnat njuta fullt ut. När jag har varit hemma med lilltjejen har jag känt att jag borde ha varit med i svärmors hus & röjt. När jag har suttit i solen har jag känt att jag borde ha rensat i röran i garderoben. När jag har yogat har jag känt att jag egentligen borde ha ätit frukost med familjen eller kanske prioriterat en långpromenad. När jag har yogat på morgonen har jag känt att jag borde nog yoga på kvällen för då är jag mycket mjukare & när jag yogade på kvällen att det är bättre att få yogan gjorde på morgonen då jag missade Mästarnas mästare... Jag vet att det bara ligger hos mig själv. Jag är medveten om det här tankemönstret & det är första steget till att ändra det. Kram & Sat Nam

12 kommentarer:

  1. Ja! Bra att du vet! Det finns inte mycket gott med ordet borde, det leder bara till elände (se på mig, som gjorde bara sånt jag borde i många år, och det var ju inte så bra). Det låter ju som om det du gjort i helgen har varit jättehärliga saker. Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är liksom så många borde och måste som vilar på en mammas axlar. och man blir sur på sig själv när man inte har förstånd att stanna upp och njuta. Du känns så klok och insiktsfull! Tack och kram tillbaka!

      Radera
  2. Känner igen mig igen. Att man borde något annat. Får dåligt till med yogan just nu...allt annat också. Fast det är ok. Eller får vara ok. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du känner igen´! och det är OK, good enough.. Jag får yogan gjord men annars springer jag runt som en yr höna & försöker plocka upp efter familjen..... men hallå skärpning på mig. måste lära mig vikten av att vila:-). Kramen

      Radera
  3. Good enough!! Jag tycker du parerar fantastiskt bra, ävenom du själv känner gnissel och skav. Det är ju några få år nu när du är dendär spindeln i nätet, sen tunnas ju den biten ut. Knappast någon tröst när du är mitt uppe i det, men ändå. Kram och keep up ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina nu blev jag tårögd. Acceptans... Kram!!

      Radera
  4. Vad ska jag säga. Jag känner ju naturligtvis igen mig själv också.
    Jag hoppas att alla vi föräldrar kan skratta åt våra dåliga samveten och alla våra "borden" när det lugnat ner sig. Fast nog skrattar vi redan en del redan nu. ;-)
    Men det låter som att du haft en ganska fin helg ändå, trots alla borde-tankar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt jag skrev en kommentar här men den försvann visst i cyberspace:-). Jo det hoppas jag med men ändå är jag förälder under så stor del av mitt liv så det blir en herrans massa år med dåligt samvete. Vill ju leva och njuta nu! Det är bäst att yoga mera det löser alla problem:-).. Hi hi . Kram

      Radera
  5. Alla borden måste bort! Och du vet ju precis vad du handskas med, det är första steget. Men hoppas du är varsam med dig så det inte kliver inte ett borde där också :) Skickar varma kramar och energi och tänker att den där förlusten efter din svärmor förmodligen överskuggar allt och så kläs det i ett borde i alla andra situationer. Må gott!

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där. Tyvärr...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr är det nog en del av "mammalivet" Kram!

      Radera