tisdag 8 april 2014

Regn hos mig

Fyra grader varmt & regnet öser ner. Tröttheten lyser igenom. Ska man se till det som är upplyftande yogade jag igår precis innan läggdags & startade den här dagen på yogamattan. Fortfarande snorig & lite hes men tillräckligt frisk för att få till min yoga. Igår var jag på akupunktur igen. Två veckor sen sist & på de veckorna har problemen med min hy försvunnit. Om det beror på nålen hon satte eller extra b-vitamin vet jag inte men härligt att få hjälp som fungerar. Under tiden nålarna verkade passade jag på att meditera. Långa djupa andetag & i varje paus efter utandningen upprepar man Sat Nam åtta gånger. Det här att våga stanna i tomrummet som blir när man fullständigt tömmer lungorna & tar en paus ska vara bra om man är rädd för döden. Tankar om döden har funnits närvarande då barnens fina farmor bara blir sämre.
För tillfället har de gröna drinkarna ändrat färg med hjälp av råriven rödbeta & morotsjuice.

8 kommentarer:

  1. Så glad att din hy repat sig! B-vitamin kanske jag också borde boosta med, ävenom min varit relativt lugn nu.
    En extra kram med tanke på familjeangelägenheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken♥ och även om det är ytligt så är det skönt att kunna "face"a saker utan att tänka på huden.. :-). Ja b-vitamin kanske man behöver boosta med i perioder. Kram och Sat Nam

      Radera
  2. Men hur god ser inte den där drinken ut då!? Ledsamt att höra att farmor är sämre, stor kram!

    SvaraRadera
  3. Ja visst blev det fin färg på den drinken och den var god. Avocado, hallon, morotsjuice, råriven rödbeta och citron var det hemliga receptet.. Det är så tråkigt och ledsamt med farmor♥ Kram

    SvaraRadera
  4. Skickar en varm kram! Idag har vi regn och snö samtidigt och trädgården är som en simbassäng. Men det är april!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika, ja det är riktigt aprilväder, tur att man jobbar inomhus. Kram

      Radera
  5. Det där tomrummet är lite läskigt tycker jag, har liiite svårt för det men jag tränar på det, behöver träna på det.....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer ihåg att jag också tyckte det i början när jag "mediyogade". Nu är det mer att jag känner mig ännu mer närvarande. Men jag tränade inte specifikt på det utan det dök upp av sig själv så småningom. Kram

      Radera