söndag 27 april 2014

Lyckan ligger på lut runt hörnet

Ännu en helg med fantastiskt väder. Det är så vackert nu. Men det är så mycket på en gång. Hinner inte riktigt njuta. Skor som är för små, släktingar på mat, gympaläger & städdag på dagis. Allt på en gång. Men när jag snörar på mig skorna på lördagskvällen & småjoggar ett varv i skogen känner jag att lyckan finns där i bröstet. Att jag har börjat drömma igen om små & stora saker, som växthus & yogakurser..
 
Lycka kan vara en grön drink i solen, fullspäckad med citron, persilja & spenat..

 
Idag förvånade jag mig själv efter min yogaklass. Insåg att jag inte hade någon tid att passa så innan jag hann blinka var mattan utrullad, Nirinjan Kaur på hög volym & min yoga & meditation gick som en dans. Jag till & med gjorde 104 grodor istället för 26 i kriyan... tur att det var vila direkt efter.. mjölksyradöden...

6 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter och vad vårfräsch du ser ut! Dröm på och hoppas du snart kan njuta mer här och nu. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog varit ganska bortskämd med att kunna njuta av nuet och då känns det när man är på fel spår.. Tack och Kram!

      Radera
  2. Man kan inte tro att du har så mycket runt dig, du ser som lugnet själv :) Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, du strålar! Du gör det! Som Annika säger så lyser inte "allt det andra" igenom, nej, du är stark.
    Mjölksyredöden efter så många grodor är inte att leka med, härligt :D
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för pepp kära Nina, och nu har jag lite träningsvärk, härligt! Kram

      Radera