måndag 14 april 2014

Helgen

Trött & skör idag. Men det är inte undra på. Åkte några mil lördagmorgon för att vara med på en dag med kundaliniyoga & gong för varje chakra. Har läst en del & utövat yoga för chakrorna under en längre tid, så nu var det dags för mer kunskap. Dessutom var varje kriya ackompanjerat av sin planetgong. Häftig upplevelse att yoga till gongen annars har jag bara varit med om gongbad under vilan. En lärorik dag att bära med sig. Fast för min del blev den nog för intensiv. Inte så att jag blev för trött i kroppen utan mer att vi inte hann vila så mycket efter varje kriya & meditation. Själv är jag en sån som gärna fuskar med vilan i min egen yoga men i lördags kände jag ett starkt behov av att smälta varje yogapass. Det var första gången de gjorde den här dagen & med facit i hand borde den nog ha delats upp i två tillfällen. Det var 10 minuter paus mellan varje chakra men då skulle man både hinna vila, göra toabesök & kanske äta något på den tiden. Jo det var en halvtimmes lunch med. Dagen höll på mellan nio och halv sju. Ändå är jag väldigt tacksam att jag fick vara med och tror inte jag har hunnit smälta alla intryck. Fick en del indikationer vilka chakran jag behöver jobba mer med, det var inte de jag trodde innan så nu är jag så sugen att rulla ut yogamattan hemma & sätta igång.

Söndag åkte jag & två av döttrarna till Uppsala fram och tillbaka för att vara med om deras nya lillkusins dop. Jättefint & mysigt men trött av att tillbringa så många timmar på vägen. Längtar efter hemmatid & pyssla & göra mysigt... Men den tiden kommer den med.. Kram & Sat Nam

8 kommentarer:

  1. Jag blir ofta trött av långa workshops, hur underbara de än är. Faktum kvarstår att det helt enkelt inte går att trycka in hur mycket kunskap som helst på en gång. Jag blir ofantligt trött, tom. arg ibland - får nästan lust att sätta mej i ett hörn med armarna i kors :) Så tydligt att mitt system inte klarar av mer input. Det var jobbigt i början på yogalärarutbildning, oh my vad jag kämpade för att orka, men vad månaderna led så öppnade "systemet upp" och det blev lättare att hänga med och orka.

    Låter hursomhelst härligt med chakrajobb på gongnivå :)
    Sat Nam!

    Kram och så önskar jag dej vila ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var härligt! Kanske ska ta ut vilan i efterskott, 20 minuter i 7 dagar (ett för varje chakra).. det låter väl bra!? eller helt enkelt lägga mig ner i 2 timmar och 20 min ikväll.. hi hi jag skojar bara. Jag såg samma reaktion som du beskriver hos tjejen som satt mitt emot mig, syndes så tydligt att hon blev arg och inte ville vara med mer. Men i slutet glittrade hon och delade med sig och det är mer sant att vara ärlig med vad man känner än att bara väluppfostrat hänga med. Kram

      Radera
  2. Så spännande att läsa om dina upplevelser.
    Fast jag önskar dig vila förstås.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marika, ja visst är det spännande med allt man kan lära sig i yogan! och man blir glad av att se din profilbild, världens sötaste nallebjörnar:-). Kram

      Radera
  3. Förstår om du är trött, mycket att smälta. Jag säger precis som Nina, ibland har jag nästan somnat mitt i teorin för att systemet inte orkar med mer. Och då blir kroppen stel också.
    Men du, jag undrar om du var på en yoga-gongkurs med Karin Gibson och där en av de som spelade gong var Kari? Tittade på det upplägget men hade bara velat ha gongbadet och inte det andra, speciellt också för mig som inte utövar kundaliniyoga. Tänk om vi hade varit på samma kurs!
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där var jag med Karin och Kari:-). Det hade väl varit härligt att vara på samma kurs! Men om du inte vill göra annan yoga kanske du kan åka på Karins gongbad eller mantrasång hon är väldigt duktig. Kram

      Radera
    2. Tänk om vi hade varit på samma kurs! Utan att veta om det innan! jag ska gå på gongbad hos Kari och så får vi se vart det tar mig :) Tack för tipset! kram

      Radera
    3. Kanske vi hamnar på samma kurs längre fram, den här gången var det tystnad mellan yogan mm, och skulle vi träffas vill man ju gärna babbla lite♥. Kram

      Radera