torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag

Två nya böcker till mitt kundaliniyogabibliotek. Med tanke på att den förra yogaboken på engelska har tagit säkert ett år att läsa så har jag nog att göra ett tag framöver. Jo det kan bero på att jag oftast läser innan jag ska sova & då brukar jag bli trött efter bara några rader.. Äntligen påskledigt några dagar. Min trötthet gör mig lite rastlös, som om jag gör allt för att undvika att vila. River ut allt i lilltjejens rum & möblerar om. Hon har fått en ny stor säng & då behövs det ändras för att allt ska få plats i hennes lilla rum. Hade tänkt ett tag att hon behövde en ny säng & då kom grannen in & hade en jättefin att sälja billigt då hans dotter skulle få en bredare. Bra timing, sånt gillar jag! Sen blir det en sväng till stan med stordotter & shoppa lite nödvändigheter som en kofta med leopardmönster, en bh & ett nytt skärp. Hem & laga mat, rulla köttbullar som får puttra i tomatsås & klyftpotatis. I väntan på att maten blir klar hinner jag med min korta kriya & 11 minuters meditation. Under meditationen smyger det in en liten vän i tomteklänning! som vill vara med. Egentligen är livet magiskt! Kram & Sat Nam

5 kommentarer:

  1. Livet är magiskt!
    Så sant!
    Glad Påsk på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Magiskt! Kram och glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas du får en riktigt fin påskhelg och att du känner att du får vila lite grann. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Wow! Jag beställde Meditation as medicine denhär veckan!!! och Food as medicine. Hört så mycket bra om böckerna, bläddrat i dem på yogacentret i Umeå och läst citat ur dem lite överallt. Good books I'm sure!

    Varm kram och skönt påskflow till dej!

    SvaraRadera