fredag 11 april 2014

Ledsamt

Barnens farmor har somnat in. Mannens bror & barnens kusiner från Göteborg har varit här några dagar. Skönt att vara flera i sorgen. Jo man får vara tacksam om man får leva i 80 friska år men sjukdomen slog till så brutalt. Värst för mannen, både han & jag ser bleka & gamla ut tycker jag idag.. Men när jag går promenaden runt spåret & solen silas mellan grenarna, knoppar som brister, den blåa sjön & vårens blommor tänker jag att mitt liv är gott. Hela helgen är fullbokad för mig, yogakurs hela dagen imorgon & barndop i Uppsala på söndag. Funderade på att hoppa av yogadagen men känner att det är precis vad jag behöver. Gongbad & yoga för alla chakran är temat.
Finbesök i fågelbadet jag ärvde efter morfar.
Vila i frid barnens fina farmor. Vi kommer att sakna dig! Vi får klara oss utan världens godaste bullar & svartvinbärssaften som ingen annan kan göra som du. Att du alltid envisades att bada även när det var svinkallt, dök i även om du var över 80 & crawlade snabbare än mig. Alla besök i badhuset. Din glädje & kärlek till barnbarnen.. Många fina minnen vid alla högtider, grillkvällar & fikastunder♥.

12 kommentarer:

  1. Åh, vad ledsamt. Jag får en klump i halsen när jag läser. Stor, varm kram till dig och din familj!

    SvaraRadera
  2. Å Ulrika tänker på dig!!! Men alltså de där gräsänderna...ett par. Fantastiskt!
    Stor Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lilltjejen kallar dom för herr och fru anka. Så söta och tama. De stannade jättelänge och vi tänkte att nu får vi nog andungar i trädgården. Men sen råkade jag släppa ut hunden som jagade iväg dom... de har inte kommit tillbaka.

      Radera
  3. Min allra varmaste kram! ♥
    Du skriver så fint om farmor, och det blir så smärtsamt tydligt hur viktigt det är att ta tillvara så mycket som möjligt när vi ännu har varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så lätt att ta förgivet att de närmaste ska finnas där, och vi glömmer de små sakerna som ändå är viktiga som tex världens godaste hemgjorda svartvinbärssaft... Kram

      Radera
  4. ♥ En stor varm kram till dig ♥

    SvaraRadera
  5. Skickar en varm kram och en lång omfamning, hoppas ni alla delar alla goda minnen högt tillsammans. Tror också att yogan kommer i rättan tid för dig. Må gott <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika, tror inte riktigt att vi har kommit till insikt än, men så skönt att barnens kusiner var här från Göteborg och vi kunde vara ledsna tillsammans, det var en tröst. Kram!

      Radera