fredag 12 november 2021

Dagarna som rullar på är livet

 Ni vet hur det är, ibland fastnar man i tankar att gräset är grönare på andra sidan. Om man skrev den där boken & kunde sitta hemma & skriva eller köpte hus i Spanien & hade bättre väder än detta november mörker.. Jag följer några bloggar som lever just det livet  & det är också en vardag & för mig tror jag att det skulle bli för tråkigt i längden.

Det gäller att ta fasta på vad som får just mig att må bra & sedan bygga rutiner runt detta. Sen naturligtvis fortsätta att drömma också men inse att måendet kommer inifrån.

Några må-bra saker är:

Att vara utomhus med djur & natur, att jobba & få ett socialt umgänge & få sätta på mig "fina"vardagskläder, att laga god mat, att göra yoga & naturligtvis FAMILJEN, de är grunden till allt!

Djur & natur på lunchen!


2 kommentarer:

  1. Hej,
    Kloka tankar där...och så vanligt att man har dem nu i höstmörkret. Längtar till något annat. Jag gör som du och tänker på vilken livskvalitet det är att gå med hunden i mina Dalaskogar. Att tänka i tacksamhet brukar hjälpa i alla sådana lägen.

    Varm kram och tack för dina kommentarer hos mig.

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är livskvalitet med hundar och skog! Kram och tack för att du skriver här!

      Radera