torsdag 11 november 2021

Gröna drinkar funderingar

 Det känns som bloggen blir ett sammelsurium av olika intressen & vinklar, men det är väl helt enkelt sådan jag är. Sedan tror jag att jag har ändrat mig en del under bloggen & tidens gång. Jag började blogga när vår yngsta dotter var nyfödd. Då var jag 40 år verkligen yogaintresserad med tre döttrar som bodde hemma & två hundar. Yogaintresset har följt med genom åren, jag har bytt yogasort & gått flera yogautbildningar. Det andra som följt med är mitt hälsointresse, jag har läst väldigt mycket om mat & hälsa & en lång period drack jag gröna "drinkar" med spenat & en massa nyttigheter i.

Nu bor bara yngsta dottern kvar hemma, jag utövar & undervisar yoga men den är mer i bakgrunden som ett hjälpmedel att må bra. Jag är fortfarande intresserad av hälsa men mitt nya sparintresse/bekvämlighet gör att jag kanske inte orkar göra gröna drinkar eller alltid laga näringsrika måltider, ibland får det duga med det vi har hemma. Å andra sidan tror jag att de gröna drinkarna hade spelat ut sin roll, det kändes som att kroppen inte ville ha det mer... Jag blir ändå lite sugen när jag hittar en massa gamla bilder på gröna drinkar, kanske kan få till det en dag i veckan istället för varje dag. Men det kanske är så jag är, allt eller inget...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar