tisdag 2 november 2021

Mörkret

 Jo igår skrev jag om att jag gillar vintertid men igår åkte vi till ridskolan vid fem tiden & jag gick som vanligt en hundpromenad när dottern rider. Det var totalt becksvart ute, jo både jag & hunden hade reflexer men sen ska vi inte prata om hur skitig hunden blev... & jag som gjorde ren duschen hemma i helgen den blev rejält skitig igen efter hundduschen... Vi bor också vid en grusväg så nu börjar perioden att duscha hunden efter varje promenad tills kylan kommer. Suck..

Mer mörker var när jag såg på nyheterna igår & en man fick för mycket utrymme med sina rasistiska åsikter.. så mycket rädsla det finns hos män men det kommer ut som ilska. Faran är också att om partier med rasistiska åsikter kommer till makten så drabbas alla men främst kvinnor, snart är man där och tullar på jämställdhet, aborträtt, yttrandefrihet mm. 

Men från mörker till ljus som jag brukar prata om i yogan i termer om att mörker är = omedveten & ljus är = medveten. De mönster vi ser hos oss själva kan vi förändra men är man omedveten så är det inte möjligt.

Ikväll tänder jag de här fina ljusen på min yogaklass


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar