söndag 21 november 2021

Söndag

 & solen dånar in & avslöjar damm som ingen har sett i novembermörkret. Jag bäddar rent & försöker städa men känner att jag inte riktigt duger till, något som har förföljt mig sen barndomen tror jag men det är ju inte så sexigt när man är över 50 år med mindervärdeskomplex.

Brukar inte jämföra mig men kommer att tänka på min kompis hem, jo hon har ju varit hemma på heltid några månader & har städhjälp. En annan vän är i stallet många kvällar i veckan & har nog inte alls några komplex över damm i hörnen... En tredje vän som jag sprang in i igår på en julmarknad bor i storstaden & fick aldrig några barn. Nej ett välstädat & välordnat hem är inte allt..

Tänker på allt jag har att vara tacksam över. Största dottern åkte hem till större staden nu på förmiddagen & vi gick en hundpromenad & pratade om sparande & aktier, praktiskt med en dotter som jobbar på bank & också har lite intresse & kunskap. Att ha tre döttrar är faktiskt som att ha tre underbara bästa vänner! Nu skulle de skratta åt mig om de läste det här. 

Alltså vad har jag ens att klaga över, så här är utsikten när jag skriver det här & yngsta dottern leker med hunden på gräset..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar