måndag 22 november 2021

Måndag

 & ikväll blir det ridskolan med yngsta dottern & sen laga pasta med köttfärssås. Undra hur många andra familjer som äter det ikväll? Många gissar jag & säkert en del som väljer vegofärs men hos oss står det bara på borde-listan fast jag brukar dryga ut min köttfärssås med tomatsås som är mixad med bönor (tex borlotti).

Igår läste jag lite i den här boken. Han skrev i början om att vi i vårt samhälle är så inriktade på prestation och att vi aldrig blir nöjda & känner att vi duger. Jag tänker på mitt förra inlägg gällande städning mm att jag aldrig känner att jag räcker till riktigt. Men idag känner jag mig mer nöjd än igår.

Dessutom är jag ganska bra på en hel del saker, tex den här flätan som jag gjorde på yngsta dottern inför en gymnastiktävling igår. Bra för att vara mig som inte är så mycket för "pyssliga" saker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar