måndag 5 april 2010

Ardha Baddha Padmottanasana

Ikväll när jag yogade tänkte jag på att jag borde försöka få in mer lekfullhet & glädje i min yoga nu, att inte ta yogan på så stort allvar. Blev glad när jag senare läste Sues kloka kommentar till mitt förra inlägg, hon hade tänkt på samma sak...Jag gjorde 5 solhälsning A, & 5 B & fram till Janusirsasana B + de avslutade. Bäst kändes Urdhva Dhanurasana, bryggan. Är inte jättebra på att stå i brygga men känner att jag har gjort framsteg.
Däremot går inte Ardha Baddha Padmottanasana så bra just nu. Dessutom tycker jag att det är ett svårt namn att komma ihåg, en början kanske är att lära sig namnet bra...
Annars har dagen innehållit en stunds jobb, storhandla, långpromenad med hundarna & att rensa i min garderob. Slängde en hel del kläder som jag använde när jag var gravid, härligt att få mer plats i garderoben, man måste nog skapa lite plats för att något nytt ska komma in. 

1 kommentar:

  1. hej hej!
    vilken bra idé att yoga mer med glädje, lust och lekfullhet. yoga behöver inte vara allvarligt, det kan vara precis som du vill att det ska vara.

    kramar*
    /S

    SvaraRadera