onsdag 21 april 2010

Inställd kurs & vardagsmat

Ikväll när jag hade kommit till solhälsning B fick jag telefon. Det var min kära yogakollega som ringde från träningscentret & berättade att kursen med Maria Boox i helgen är inställd då Maria sitter fast i Indien pga alla inställda flyg. Hade det lite på känn men hade hoppats in i det sista. Tycker mest synd om Maria som kanske längtar hem nu. Det skulle bli en kurs lite längre fram, samma helg som min bror gifter sig i Uppsala, så då kan jag inte vara med. Bara att gilla läget, det går väl fler tåg längre fram. Fortsatte iaf att yoga efter samtalet, gjorde fram till Marichyasana C & alla avslutade asanas.


Har haft lite mer inspiration att laga vardagsmat den här veckan. Igår blev det en pasta sås med rökt lax, creme fraiche, citron & dill, pasta, fetaostsallad & kokt färsk sparris.. mums! Ikväll "Chicken in oven" kycklingdelar, potatis, morot, lök, vitlök & oliver i en långpanna, pressad citron & massor med olivolja, in i ugnen tills allt är klart, serverades med kokt broccoli. Imorgon kväll ska det bli en fransk bondsoppa & pannkakor.
Knäppte massor med kort på lilla M ikväll & alla såg likadana ut en glad blundande tjej, hon flirtar med kameran..

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Söt lilla M är =) Synd på inställd yogakurs, naturen har starka krafter.. Har följt dig ett tag och gillar din blogg.
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vad synd att din kurs blev inställd.

    Kramar*
    /S

    SvaraRadera
  3. Hej på er.. ja jag är lite besviken men det går fler tåg (med yogakurser..).Maria:
    Kul att du följer mig blev jätteglad när jag såg det:-).

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vad trist för dig. Jag vet hur det känns, min kurs vart också inställd i helgen. Du kanske kan gå någon av dagarna när det blir.
    Grattis till ettårsjubileet!
    Kram

    SvaraRadera