måndag 26 april 2010

Helgen har varit fylld av släktbesök. Barnens kusiner från annan ort har varit här & då gäller det att ta vara på varje sekund för stortjejerna har verkligen längtat.. I veckan som var blev det yoga varannan dag. Igår på mysoren var vi bara några stycken, tror att luften hade gått ur dom flesta eftersom helgkursen blev inställd. En tjej var ganska ny så jag yogade brevid henne & instruerade mellan varje rörelse. Inte den ultimata yogan men alltid något. Efteråt satt vi kvar & pratade en stund. Någon pratade en del om hur många asanas man fått & hur långt man kanske kan komma. För min del tänker jag inte på att få fler asanas eftersom jag nästan aldrig hinner göra fram till min sista rörelse upavishta konasana så är det ingen idé att lägga på fler. Man kan inte heller begära för mycket av kroppen om man inte tränar varje dag. Kändes skönt att sätta ord på mina funderingar att jag är nöjd med det jag har att jobba med. Tragglar fortfarande med stela höfter & rygg men har tagit varje chans att tänja på höften under den här veckan. Har känt en pirrande känsla i vänster höft & jag hoppas på att det är indikation på att det börjar lossna. Ikväll blev det en yogatimme brevid spjälsängen fram till janusirsasana A & de avslutade. Känner att det stela i kroppen kan jag inte göra så mycket åt nu det är bara att acceptera. Men jag har lust att bli starkare, att kunna lyfta bättre kanske tom stå på händer, det vill jag jobba på i sommar. Senare går jag ut på nätet & läser hos yogisarna i mina länkar. Där kan jag läsa både om att stå på händer & att inte fastna i prestationskrav. Härligt att fler delar mina funderingar. Namasté

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar